Vrste zdravstvenih napotnic – kako ukrepati

Zdravnik vam je izdal zdravstveno napotnico. S tem pomembnim dokumentom ste upravičeni do pregledov in posegov pri specialistih. Da se boste naročili pravi čas in vedeli, kako hitro lahko pričakujete pregled, smo zbrali nekaj uporabnih nasvetov.
  3 min
18. 10. 2022

Z zdravstveno napotnico vas zdravnik ali zobozdravnik napoti na nadaljnje preglede ali posege. V zadnjih letih so te napotnice elektronske. Če potrebujete natisnjeno e-napotnico, vam jo zdravnik tudi priskrbi.

Kako hitro do naročila in obravnave?

Zdravnik ali zobozdravnik napotnico izda za različne stopnje nujnosti. O njeni stopnji nujnosti se odloča glede na vaše zdravstveno stanje in po presoji, v kakšnem roku bi potrebovali obravnavo.

Ko zdravnik izda napotnico, se je treba na poseg ali pregled, za katerega je bila izdana, naročiti v roku, ki je določen za posamezno napotnico.

 

Stopnje nujnosti pri zdravniških napotnicah

 

Če se ne naročite pravočasno, napotnica zapade in morate zanjo ponovno zaprositi.

Trenutni predpisi zapovedujejo, da datum obravnave dobite v roku 24 ur pri nujni napotnici, v 14 dneh pri napotnici z oznako zelo hitro, v 3 mesecih pri napotnici z oznako hitro in v 6 mesecih pri napotnici z oznako redno.

Za določene posege in preglede veljajo izjeme. Daljše dopustne dobe za obravnavo veljajo za začetek ortodontskega zdravljenja, izdelavo zobnih protetičnih nadomestkov, ortopedske operacije, operacije krčnih žil, oralno in maksilofacialno kirurgijo ter za prvi pregled na področju revmatologije.

Z dodatnimi zavarovanji Triglav zdravje boste ne glede na stopnjo nujnosti napotnice na poseg naročeni takoj. Storitev pa bo nato opravljena hitro, ne glede na siceršnjo čakalno dobo.

In še pomemben podatek: veljavnost zdravstvene napotnice začne teči z dnem, ko storitev uveljavite. Veljavna je torej od dneva, ko pridete na poseg ali pregled, velja pa lahko od treh mesecev do enega leta. Na veljavnost napotnice torej čakalna doba na obravnavo ne vpliva.

Načini naročanja

Čeprav so zdravstvene napotnice praviloma elektronske, pri zdravniku skoraj vedno, vsekakor pa, ko to želite, prejmete natisnjeno napotnico. Na njej so med drugim zapisani vaši podatki, številka vaše zdravstvene kartice in številka napotnice ter stopnja nujnosti.

Izberete lahko zdravstvenega izvajalca v Sloveniji, ki je naveden na seznamu izvajalcev zdravstvenih storitev, ki imajo pogodbo z ZZZS.

Če imate sklenjeno zavarovanje Specialisti, Specialisti+ in Specialisti Nezgoda, lahko izbirate tudi med izvajalci, ki niso vključeni v sistem javnega zdravstva.

Z e-napotnico imate več možnosti za naročanje.

  • Na portalu zVEM: na večino posegov in pregledov se lahko naročite prek spleta, a le če uporabljate digitalni podpis oziroma identifikacijo ter so vam izdali e-napotnico. Postopek: vpis v svoj profil > pregled seznama izdanih napotnic > klik na napotnico za želeni poseg/pregled > izbira ponudnika > oddaja naročila. Naročanje na portalu ni mogoče za vse obravnave.
  • Osebno: natisnjeno napotnico prinesete osebno v ustanovo, v kateri želite obravnavo.
  • Po pošti: natisnjeno napotnico pošljete v ustanovo, v kateri želite obravnavo.
  • Po elektronski pošti: številko napotnice in svoje podatke (ali sken napotnice) pošljete na elektronski naslov ustanove oziroma ordinacije, v kateri želite obravnavo.
  • Po telefonu: pokličete v ustanovo oziroma ordinacijo, v kateri želite obravnavo.

 

Če ste zavarovani z dodatnimi zavarovanji Triglav zdravje (Specialisti, Specialisti+ in Specialisti Nezgoda), svojo napotnico uveljavljate še lažje in hitreje. Pokličete lahko v Zdravstveno točko, kjer ne glede na stopnjo nujnosti takoj začnemo urejati storitev. Svojo napotnico lahko tudi oddate prek mobilne aplikacije Triglav zdravje, prek portala iTriglav ali z izpolnitvijo obrazca na spletni strani Triglav zdravje.

Ko gre za zdravje, sta čakanje in negotovost lahko mučni. Preberite izkušnjo pacientke, ki je dobila redno napotnico za pregled kožnih znamenj.

Če se v določenem terminu pregleda ali posega ne morete udeležiti, lahko prosite za nadomestni termin. Upravičeni razlogi za dodelitev novega termina so nepričakovana hospitalizacija in bolezen oziroma poškodba vas ali vašega ožjega družinskega člana ter smrt bližnjega.

Pripravljeni na vse

 

Z dodatnimi zavarovanji Triglav Zdravje pridobite odličnega zaveznika za vaše zdravje. Strokovni nasveti in hiter dostop do storitev brez dodatnih stroškov.